Christian rock şi jonglerii cu mingea

Am fost azi la o chestie care se cheamă Bucureştifest. E un eveniment orientat pe religie, dar fără încruntarea pe care aţi aştepta-o, sau pe care aş fi aşteptat-o eu, auzind asta. Şi în plus au sporturi extreme şi pe unul care deţine recordul mondial la ţinutul mingii în aer cu ajutorul părţii din spate a corpului (sau aşa ceva, anyway cartea recordurilor pare foarte foarte specializată).

Bucureştifest

Au fost câteva formaţii de muzică religioasă (not your average choir thing, mai mult spre ce s-ar denumi christian rock i guess) şi Proconsul. Mai OK decât mă aşteptam, anyway, adică spre şocul meu mă pot împăca relativ bine cu ce cântau. Totuşi, de multe ori simţeam că linia melodică nu se pupă cu versurile şi tematica sau că ăsta e încă un cântec de dragoste din care au tăiat cuvinte ca “baby” şi le-au înlocuit cu Jesus. Şi nu mi-a plăcut ce au făcut unii cu Amazing Grace, dar pe de altă parte mie mi-a plăcut ce i-au făcut Dropkick Murphys, so your mileage may vary:

Mă rog, una peste alta, oamenii păreau să pună suflet în ce fac şi să transmită multă bucurie, deci de ce nu? Iar The band with no name e un nume bun. Şi a venit un nene să ne explice cum l-a ajutat religia să treacă peste dependenţa de droguri.

Interesant, iar per ansamblu păreau nişte oameni destupaţi care nu se îngroapă în latura ritualică, nu sunt falşi, oameni de treabă, ca mine şi ca tine. Pe de altă parte, argumentul cu ”Aici nu e vorba de religie, ci de relaţia ta cu Iisus” nu prea ţine din moment ce ”relaţia ta cu Iisus” e un concept important într-o singură religie. Şi în metrou a turuit o doamnă încontinuu 3 staţii despre viaţa ei şi cum s-a implicat în chestia asta şi nu mai era satisfăcută de ritualul ortodox şi asculta muzică numai cu obscenităţi la chefuri maică şi şi… de n-am înţeles nimic. Vedeţi că mai continuă şi mâine, când o să cânte Vitamina C, frate!

Să se consemneze că aş fi scris şi de alegeri, dar e cam târziu. Oricum, cu şapte ore înainte de deschiderea urnelor nu prea ştiu cu cine o să votez.

Voie bună!

Lasă un răspuns

