Câteva vorbe despre EURO

-Până unde crezi că vom ajunge la EURO?

-Unde să ajungem? În Elveţia

(un interviu, un pic mai demult)

E un cor al optimiştilor. La nivel naţional, toată lumea face planuri şi pronosticuri despre cum o să fim cei mai tari, o să-i batem pe toţi în grupă, o să fim surpriza turneului, poate o să luăm campionatul ca grecii. Caz în care primeşti şi o reducere dacă-ţi iei o plasmă.

De cealaltă parte, pesimiştii incurabili, zişi şi realişti, ne cam anunţă că am fi norocoşi să scăpăm cu un punct şi că pentru rezultate îţi trebuie să pui osul, nu să joci meciuri de pregătire împotriva lui Vucinic şi să te joci pe tobogane în Antalya. Şi ne mai spun, pe bună dreptate, că tot valul de optimism e ilogic, având în vedere grupa aia.

E bine că e o atmosferă relaxată, hai mă, fie ce-o fi, ce naiba, şi ei au două picioare, hai să vedem ce-o ieşi. E bine să ai încredere, dar e fundamental rău ca în faţa finalistelor ultimei Cupe Mondiale să fii încrezut.

Se poate, şi grecii au putut, dar pe lângă încredere şi un kil de bulan au avut şi o organizare impecabilă. Nu ştiu, v-am zis sau poate nu v-am zis, nu le am cu tehnico-tacticile şi oricum n-am văzut meciul cu Muntenegru, dar tind să-i dau dreptate lui Vochin că dacă ai probleme cu ei n-o să te simţi prea bine în faţa lui Benzema şi alte nume mai cunoscute (n-am inspiraţie nici cât să duc la capăt fraze clişeistice). Dar Piţi are moaca riguroasă a lui Renhagel, dacă se poate.

As a sidenote, pronosticul meu era că îi batem pe frnaceji şi facem egal cu olandejii. Dar rezultatele de genul ăsta apăreau când n-avea nimeni încredere în ele, în afară de mine. Şi eventual un grup de rebeli care se ascund în munţi. Aşa, slabe şanse…

As another sidenote, campionatul ăsta o să mă dezamăgească, cel puţin din punctul de vedere al naţionalei: ori ne apărăm cu disperare şi scoatem ceva rezultate, caz în care o să am un gust amar pentru modul în care le-am scos, ori jucăm deschis dar cu multă naivitate pe linia de fund, luăm goluri pe toate părţile şi mă dau cu capul de pereţi (pentru că media m-a făcut să am aşteptări de la o grupă de la care n-ar trebui să am. Voi sunteţi de vină. Umflaţilor!)

E posibil. Totul e posibil, doar trebuie o perspectivă lucidă. Doar Piţi ştie ce-o ieşi.

PS: Am impresia că am spus mai multe clişee şi truisme decât un articol mediu al lui Ioaniţoaia. Was it that bad?

Hai România!

Un răspuns la „Câteva vorbe despre EURO

  1. câte puncte ziceam că face românia? 5-6? uitasem că jucăm doar 3 meciuri, nu 6.
    am o presimţire proastă…

Lasă un răspuns

