Câteva gânduri despre facultăţi

-Auzi bă, ce naiba e aia inginerie electrică?

-Nu e aia la care suntem noi?

-Nu, mah

-Dar noi la care suntem?

-Electrotehnică

-Şi nu-i tot aia?

-Nu

(Discuţie în metrou)

E perioadă de înscrieri şi alte cele, şi uite câteva aberaţii ce mi-au trecut prin cap/suflet vizavi de tot:

  • Holurile facultăţilor arată ca nişte grote, catacombe, peşteri, şi alte asemenea edificii. Cu cât mai tehnică va fi facultatea, cu atât mai mult arhitectura ei se va apropia de a refuza total conceptul de lumină.
  • Există specimene care seamănă mai mult cu nişte vaci bipede şi în cazul cărora te întrebi cum îşi pot susţine propria greutate, în contra oricăror reguli de anatomie sau bun simţ. Ce-are asta cu facultatea? E o concluzie la care am ajuns cât aşteptam la notar, la legalizări.
  • Oamenii pe care-i întrebi de o facultate sau alta tind să presupună că nu eşti bucureştean. Aparent, faptul că eşti din Bucureşti înseamnă că trebuie să-ţi poţi găsi drumul spre orice facultate din oraşul ăsta. (Precizare: nu, bre, nu mă refer la Universitate, că nu-s aşa varză, ba chiar am avut ocazia să-i explic cuiva „Ăăă..Universitatea e chestia din spatele nostru”) (Precizare 2: Nu, bre, nu mă uitasem pe hartă în prealabil, era live şi fără prompter)
  • Site-urile facultăţilor conţin un volum mare de linkuri, cuvinte, vorbe, chestii, trestii şi aproape zero informaţie. E absolut uluitor câte cuvinte reuşesc să înghesuie în atât de puţine date utile
  • Oamenii ăştia nu sunt în stare să facă nişte poze care să le pună instituţia într-o lumină cât de cât OK nici pentru site-ul oficial. Inclusiv la pozele din laboratoare, care includ studenţi. Le este imposibil să strângă suficienţi fraieri mulţumiţi de facultate sau să-i ameninţe până în punctul în care să pară interesaţi/fericiţi pentru 0.3 secunde, cât apasă domnul fotograf pe buton. Nu ştiu dacă e de bine sau de rău.
  • Facultatea de Matematică şi Informatică se laudă cu „Probabil singurul site al unei facultati de stat din Romania, actualizat 24h din 24h”. Pure class bullshit. Poate nu vor să spună ce spun şi există o urmă de inteligenţă în mesaj, sau poate e pure class bullshit. Aceeaşi oameni se laudă cu „– Site ce se conformeaza 99% recomandarilor de standard W3C –„. Dacă e 99% valid, înseamnă că e invalid, madăfacăre! Validatorul dă o eroare pentru homepage, so not bad at all.
  • Cică la facultatea de filozofie e în ordine să fi puţin ciudat. Ah, mi-am ratat vocaţia.
  • Facultatea de sociologie include harta şi RATB-ul direct pe pagina principală. Respect! Din păcate, la data scrierii acestor rânduri, pagina dă o mare eroare.
  • Primele cuvinte care-ţi sar în ochi cum ajungi pe pagina facultăţii de jurnalism sunt „Meditaţii gratuite pentru admiterea 2008″. Nu vă aşteptaţi la meditaţii în sensul clasic, e un forum unde se pun subiecte tip admitere şi tu îţi poţi posta tentativele de rezolvare, dar subsemnatului i se pare şi aşa deestul de tare. În schimb, îţi va lua câteva secole până să te gândeşti că ai şanse la o hartă apăsând pe „contact”, cel puţin dacă eşti eu.
  • Judecând după testele online ale ASE-ului, economia mi-ar ieşi. Asta fără să fi depus vreun efort în sensul ăsta. Iar orele de economie din a 11-a mi le petreceam, normal, cu X şi 0 şi alte activităţi creative. Dar grosul întrebărilor mi se par de mare bun simţ, ceea ce mă surprinde..pentru o facultate..în România. În schimb, matematica mă rupe.
  • Vizavi de înscriere. Faptul că m-am născut este atestat şi prin buletin, dacă nu direct prin faptul că sunt într-o sală cu un dosar-plic cu o tonă de acte în mână. Nu există informaţie din certificatul de naştere care să nu se găsească şi în buletin. Mi le cer pe ambele ca să fie siguri că e adevărata mea identitate? De ce m-aş înscrie la facultate sub alt nume? Şi cum aş putea face asta, fără să se prindă respectivul? (Aş avea nevoie să-i fur diploma de bac, totuşi). Sunt mârlani.
  • Formularul de înscriere mă întreabă de starea civilă, telefonul mobil şi email. Încă puţin până la numărul de la pantofi. 42, pentru amatorii de statistică. Plus codul poştal. Eu nu-mi  ştiu codul poştal. E cineva care chiar foloseşte codurile astea la ceva sau ele există doar ca să te enerveze când completezi formulare?
  • Nu e nevoie să scriu pe dosar numele facultăţii la care dau pentru că dosarul e stocat la facultatea la care dau, iar aceeaşi informaţie, împreună cu celelalte pe care m-au pus să le mai scriu pe dânsul, se găseşte în primul document dintr-însul, fişa de înscriere.
  • Nu insist pe asta, să nu mă faceţi zgârciob, dar faptul că trebuie să plăteşti o sumă nu chiar modică pentru a te deplasa până la facultate şi a scrie obsesiv aceleaşi informaţii de 2 ori în 2 părţi pentru că aşa a vrut o secretară istorică, într-un dosar cu 7000 de documente, pentru că aşa vrea o metodologie isterică. Dar astea suportă preţul xeroxării unei foi cu subiecte scrisă de mână, că doar e facultate de indormatică.
  • Este evident că la pub.ro ar trebui să fie un pub, nu o facultate care se abreviază UPB. Sau ar trebui să fie ceva despre publicitate, cel mult. Really, statistic, lexicografic, fizic şi electrotehnic vorbind, UPB şi PUB sunt acronime diferite. Dar pare-se că cu cât e mai tehnică universitatea, c u atât mai mult începi să confunzi prescurtările între ele. În mod interesant, upb.ro redirecţionează spre pub.ro. You have UPB. Give PUB back to the people!
  • Nu am încredere în clădirile care au un OZN pe acoperiş. Cu aceasta se deschide şi se închide discuţia despre Poli. Îmi pot imagina acoperişul ăla luându-şi zborul noaptea, în căutare de victime, pentru că în lipsa sângelui uman se va deteriora sub influenţa nefastă a soarelui nostru. Cum poţi avea încredere în aşa ceva?
  • Într-o broşură adresa de e-mail a Politehnicii e dată ca adresa de mail de la Poli a Ecaterinei Andronescu. That’s what I call Fidel Castro.

Acum o să am coşmaruri cu OZN-ul de la Poli. Noapte bună!

7 răspunsuri la „Câteva gânduri despre facultăţi

  1. Da, meditaţiile online de pe forumul Fejesece au fost o idee dăşteaptă. Singura problemă e că profii şi chiar studenţii mai mari îşi cam bagă picioarele, iar responsabili cu corectatul candidaţilor rămân bobocii. Care aceştia din urmă au impresia că l-au apucat pe Dumnezeu de un picior c-au intrat => ca ei, chiar şi când nu e ca ei.

  2. Ouch. Oricum îmi fac şi eu cont şi aflu că peste o săptămână forumul devine read-only, deci cred ca tot de la prieteni, rude şi animale de casă o să cer opinii în privinţa eventualelor texte pe marginea cerinţelor de-acolo. Mă rog, mai puţin rude.

  3. Poţi întreba şi la mine dacă simţi nevoia. Eu, terminat anul II la Fejesece. În anul II, bursieră! 😀 Doar să nu mă bagi în categoria „Animale de casă”.

Lasă un răspuns

