Mi-am văzut ochii cu visul

The hotel we’ve been staying in is right there [arată spre Mariott] and there are a lot of businessmen out there wondering „When is this gonna end? When will these noisy fuckers stop with their concert?” Well, it’s going to be a couple of hours, folks

(Bruce Dickinson)

Erau mari, negri şi urâţi. Mă rog, mai negociem la „urâţi”. Şi la „negri”, unde o tehnicalitate s-ar putea să schimbe culoarea în „cea mai întunecată nuanţă de căprui pe care am văzut-o” (afirmaţie făcută după o sticlă de coniac)

I-am văzut şi pe Maiden. Gata, acum puteţi să mă tundeţi, că eu tot n-am mare tragere înspre frizer.

A fost..fain. Ultrafain. Prea fain pentru cuvântul fain sau orice alt cuvânt. Şi de n-ar fi fost fain, tot mi s-ar fi părut fain. O organizare bună, cu excepţia aspectelor în care a fost oribilă, adică mai toate aspectele. Sonorizarea… o fi ceva defect la mine, dar era greu să distingi cuvintele dacă nu ştiai versurile în prealabil (bine, lumea le ştia, dar zic şi eu). So pretty bad if you ask me, dar nu sub alte chestii pe la care am mai fost.

Câteva vorbe despre cei din deschidere. Fii-sa lui Harris nu e cine ştie ce, cum ne puteam aştepta. În perioada în care a cântat Trooper, de la un capăt la altul (vreo 40 de minute), eram la coadă la bere. Mama ei de organizare mirifică. Îmi explică şi mie cineva care-i avantajul sistemului cu jetoane în afară de faptul că în loc de a sta la o singură coadă foarte lungă stai la una mică spre medie şi una foarte lungă? Revenind la Trooper, îţi trebuie ceva efort ca să-mi fii simpatic dacă ai început cu „Bună seara prieteeni!” Şi dacă din când în când mai intercalezi câte un zbieret de oaie beată violată. Şi dacă mulţumeşti organizatorilor în timp ce eu mor strivit la coadă la bere. Dap, mai ales asta.

Aşa, probabil că nu-s chiar răi, întrebaţi-i pe cei care s-au concentrat la ei. Eu înjuram BNR-ul, pe Raiffeisen, pe Ursus, pe fata de la dozatorul de bere (sau cum îi zice) care înfuleca cu aplomb dintr-un sandvich în timp ce noi ne striveam, şi pe diverse alte persoane şi entităţi pe care le consideram implicate în minunata situaţie.

Şi apoi au apărut Iron Maiden. Începutul a fost marcat de celebrul discurs al lui Churchill care ne spunea că vom merge în Franţa, vom merge la casă la jetoane, vom lupta pe pământ, vom lupta pe apă, vom lupta la coadă la bere şi, la naiba, vom învinge! Apoi Aces High. S-a cântat ce găsiţi şi pe site ca setlist, deci nu mai insist pe enumerarea fiecărei melodii (o evadare bună pentru uituci ca mine).

Lumea cânta cu ei într-o veselie şi Bruce a ştiut cum să-şi apropie publicul, cum să ne vorbească, blabla. Într-adevăr, poate se putea lega mai mult de România, de exemplu faza cu Benjamin Breeg. Dar reuşit din punctul de vedere al interacţiunii public-scenă. Cel mai. Ceva efecte, flăcări, lumini, Eddie, the usual. (adecă nu vreau să banalizez asta, dar nici să presezi pe orice detaliu nu-i frumos)

La Fear of the Dark a fost de vis. Iar ultima piesă a fost Hallowed Be Thy Name, ceea ce e perfect din punctul de vedere al subsemnatului. Au cântat în jur de două ore. Cele două ore care au trecut cel mai repede din ultima vreme.

Vizavi de loc, Cotroceniul e un stadion mărunţel cu toate dezavantajele mărunţeniei din punctul de vedere al unui concert. Dar e un loc bun şi are acel farmec al lui pentru care n-am cuvinte (dar are el ceva, din moment ce la ultima experienţă acolo ne-au bătut 3-0 şi tot îmi place) Şi mă bucur că nu s-au băgat cu buldozerele în el, cum mai umbla vorba prin târg. Vreo noutate pe frontul ăsta?

Am făcut câteva dude de poze, ce nu merită să vadă lumina zilei, şi prin urmare o vor vedea. În plus, nu înţeleg fenomenul prin care atunci am înregistrat ceva dar acum n-am nimic video pe telefon. Probabil o regretabilă eroare umană. Oricum ar fi fost o dudă de filmare, cu o dudă de sonor, de la o dudă de om care se chinuia să nu prindă în cadru celelalte 2 dude de oameni care filmau chiar în faţa lui. Oh well…

Hai c-a fost bine. Noapte bună!

Lasă un răspuns

