Şi începu şi Olimpiada

Aici ar trebui să scriu despre ceremonia de începere a Jocurilor Olimpice, din care însă am ratat o bună parte. Totuşi, am văzut cam ultima oră sau aşa ceva. Poate e mai bine, pentru că în ultima vreme ceremoniile astea mocnesc a grandomanie şi opulenţă, contrar poate… eu ştiu… spiritului olimpic? Sau măcar bunului simţ? Dar, una peste alta, tot mă bucur ca un copil mic când văd artificii multe multe şi mari şi colorate.

Cică a fost cea mai scumpă ceremonie din istorie şi lumea nu-şi închipuie că va fi depăşită prea curând. La Londra nu cred, dar aş paria că ruşii găsesc ceva mai umflat pentru Soci în 2014. În fond, au adus jocurile de iarnă într-un oraş unde nu prea ninge, deci ăştia fac orice.

Cică judoka, karatişti, whateva, leduri, mii de inşi. Numere mari şi terminându-se/având legătură cu 8. Chinezii au o mare boală cu 8, care cică e cifră norocoasă. În lumea lor, 888888 e echivalent cu $$$$$$ în Occident.

Să trecem la partea pe care am văzut-o. A venit oficialul chinez, a ţinut un discurs, spre sfârşit eu „Ăăă…ce-a zis ăla? Trebuia să fiu atent?” A venit Jacques Rogge, a spus aceleaşi lucruri ca de obicei. E o ţară mişto, aţi depus foarte multe eforturi, pace(ceva mai încolo steagul olimpic a fost cocoţat pe chestia aia de militari chinezi sau mi se pare mie?), la trecutu-ţi mare, mare viitor, nu vă dopaţi.

Vine un atlet, depune jurământul că nu se dopează. Bun. Vine steagul olimpic, căruia îi ia parcă două ore jumate până să ajungă la locu-i de drept, fâlfâind lângă cel chinez. Şi în sfârşit. Mesdames et monsieurs, la flame olympique! La aprinderea flăcării a fost … uau… fantastic, fabulos, miraculos..bâng dâng..mi-a căzut faţa. Şi aritificiile de după, la care m-am bucurat nu ca un copil mic, ci ca vreo opt la un loc.

A fost frumoasă toată treaba. Dar, really, really, really, nu se merge prea departe? N-om găsi (noi, chinezii, CIO, televiziunile, cineva) ceva mai bun pe care să dăm 100 de milioane de euro decât o ceremonie cu nişte gâşte luminoase?

Zic şi eu, că n-am ce face. Care vii mâine la o varză de amical? Sportul-Buftea, la ora 11.

Voie bună!

Lasă un răspuns

