Sportul Studenţesc – CSM Ploieşti 1-2

-Haide Sportul, hai băieţii, hai pe ei!

-Ponei?

(o spectatoare tânără, respectiv un spectator foarte tânăr)

Două fetiţe pe la vreo şapte ani stăteau pe undeva prin stânga mea şi se întrebau una pe alta dacă ăştia sunt Petrolul sau CSM Ploieşti şi ce-i aia CSM Ploieşti? Părinţii lor aveau cam aceeaşi problemă, iar în general concluzia era „ăhăm, deci ăştia-s Petrolul”, exact efectul dorit de CSMei. Nu ştiu, spuneţi-mi ce vreţi despre cum aici e spiritul Petrolului şi alte zâne măseluţă de-astea, eu nu pot să-i spun unei echipe formate în 2007 Petrolul.

În timpul ăsta eu mă gândeam dacă ar trebui să mă apuc să le explic copilelor sau măcar părinţilor povestea cu Petrolul şi CSM, dar nu mi-o pot explica pe de-a întregul nici mie. Cred că „vezi Poli Timişoara” e o explicaţie destul de bună. Mai rămâne să aşteptăm procesul, depunctările şi ieşirile în stradă peste câţiva ani.

Dar să revenim la oile noastre. Sportul a început meciul binişor, fără semn că ar fi intimidat de faptul că joacă cu liderul sau de galeria oaspeţilor care ne-a făcut să ne simţim ca în deplasare.. Câteva ratări, după care a venit şi golul. Centrarea lui Varga a ajuns la Postolache în marginea careului, care a marcat printr-un voleu pe colţul lung, la vinclu. Ceva mai încolo, un corner pentru oaspeţi. Samoilă trece pe sub minge, care se îndreaptă spre un pâlc de doi jucători de-ai noştri şi doi de-ai lor, dintre care marchează Alexe. 1-1. În repriza a doua am mai avut ceva ocazii, iar Varga a croşetat la liber prin partea stângă. Erau fragili şi puteam să-i prindem cu garda jos, dar am ratat cam mult. La pauză a fost 1-1.

Repriza a doua a început ceva mai echilibrat. Construcţia şi, mai naşpet, apărarea noastră a început să scârţâie, dar golul a venit într-un mod penibil. La un atac al Ploieştiului, peste stadion s-a auzit un fluier. Tare, clar, cristalin şi ca de arbitru. Doar că nu era de arbitru. Jucătorii noştri s-au oprit, un atacant ploieştean a rămas singur cu Samoilă, iar arbitrul a acordat, bineînţeles, gool. Eu am rămas extrem de „Hă? Ce naiba a fost asta?” până la vederea primei reluări. Acum sunt doar moderat „Hă? Ce naiba a fost asta?” În restul meciului, mingea aproape că a stat numai la noi, dar jocul a fost îmbâcsit şi am rămas fără idei destul de repede. Am dat-o pe faze fixe (dar cumplit executate), mingi lungi şi pase pentru nimeni.

Remarcatul meu din meciul ăsta a fost nenea cu targa, care avea câte o intervenţie la 2-3 minute, mai ales după golul de 2-1. Rămân cu impresia că cei de la Ploieşti au căzut cu mai multă bestialitate chiar decât jucătorii de la FCM Bacău, campionii absoluţi de până acum. Iar portarul s-a tăvălit pe toate părţile, de te aşteptai din clipă în clipă să-l vezi şi însângerat şi cerând o hârtie ca să-şi scrie testamentul. Asta pentru vreun minut, după care se ridica şi nu mai dădea nici un semn de durere.

În sensul ăsta, nu ne-a ajutat nici faptul că Stângă, la vreo două cornere, l-a îmbrâncit cu mare sete. De altfel, acum intrarea lui Andrei n-a schimbat absolut nimic. A fost jucat de câteva ori cu mingi înalte, dar o singură dată a reuşit să dea cu capul în una, pe care mi se pare că a luat-o cam pe spate. Nu cred că are o tehnică foarte bună a loviturii de cap şi ar fi bine ca ori jocul nostru să nu se bazeze pe faptul că ar avea, ori, de preferat, să-l înveţe cineva cum se face, că doar înalt e.

Ne-am întors la forma obişnuită. O apărare visătoare care se bate singură, un atac ratangiu. Prima înfrângere şi Sportul coboară înapoi spre mijlocul clasamentului. Să le spunem adio şi ultimelor speranţe.

Cronica din Prosport aici, video aici. Haide Sportul!

2 răspunsuri la „Sportul Studenţesc – CSM Ploieşti 1-2

  1. Nu e chiar _vezi poli timişoara_ ci un pic invers, acolo fanii au decis să se identifice cu pseudo-echipa cu bani, aici fanii au fugit de la echipa cu bani, luând „spiritul” cu ei, şi mergând la echipa primăriei.

  2. 1.Vine un umflat şi duce echipa în alt oraş
    2.Oamenii rămân „hă?”
    3.Apare o nouă echipă, care atentează, măcar subtil, la istoria şi numele celeilalte, deşi istoric, genealogic, gerontologic şi alte cuvinte pe care nu le înţeleg n-are nici în clin, nici în mânecă. Din motive evidente (hei, măcar ăştia-s în localitate) lumea începe să ţină cu aia.
    4.Umflatu ăla care a luat echipa iniţială se ofuschează şi bagă procese
    5.Haos

    După mine cam asta e schema în mare. Punctele 1-5 s-au întâmplat la Timişoara, punctele 1-3 s-au întâmplat la Ploieşti. Diferenţa e că Petrolul s-a şi întors în oraş. Poate îmi scapă o chestie sau zece sau o mie, nu ştiu şi nu-mi mai pasă. Nu vreau să comentez prea mult pt că efectiv nu mă priveşte, dar situaţia mi se pare penibilă, absurdă şi românească de la un cap la coadă.

Lasă un răspuns

