URL-uri de pe pereţi

Suntem asediaţi de reclame din toate părţile. O categorie interesantă în toată bulibăşeala asta o reprezintă inscripţiile care constau în adresa unui site şi atât, sub forma unui abţibild sau direct din marker sau alte ustensile manuale, pe pereţii de prin oraş sau din metrou. E neintruziv, aproape că nu observi aşa ceva, decât dacă eşti un om care priveşte pereţii şi vorbeşte cu ei mult, ca mine. Şi mi se pare mult, mult mai decent decât bannerele de 14 metri: e o adresă. Dacă eşti mai curios, intri acolo şi afli povestea. Dacă nu, poţi să uiţi că ai văzut-o în aproximativ 3 secunde. Fără cerbi vorbitori. Fără odorizante mai înalte ca tine în staţiile de metrou. Fără nici o preparaţie.

Aşa că am zis să dau drumul la o nouă rubrică în care să vedem ce se ascunde la URL-urile pe care le văd eu pe zidurile marelui oraş. Nu-s sigur că o să am material ca să ţină prea mult, momentan am senzaţia unui mare lapsus. Parcă am văzut 14000 de de-astea în ultimii ani, dar îmi amintesc doar trei. Oricum, pereţii reprezintă un material dinamic şi mâine poţi găsi o altă adresă trântită în acelaşi loc. Deja una din cele trei de mai jos a fost îndepărtată de nemiloasa acţiune a apei şi detergentului sau ce s-o folosi pe pereţi la Unirii. Să vedem ce vine în loc.

Începem cu gicutzu.info, care e un blog cum cred că se mai găsesc 2114: mondenităţi, mall-uri, mai o tehnologie, mai un joc, un pişcot, o atenţie. Clipuleţe, seriale, muzici. Aş vrea să mă iau de formatul ăsta cu bestialitate, dar mi-e că în ultima vreme mă transform prea mult în asta. Mai bine să mă schimb înapoi şi blestem pe îndelete mai încolo site-urile de gen. Problema, din partea mea, e că e prea după reţetă, e prea făcut ca să placă tuturor şi să nu reprezinte pe nimeni. Cine e gicutzu, şi de ce gicutzu.info şi nu valerica.info? E ceva ce n-ai să poţi afla după conţinut. There is no gicutzu. There is only a large amount of youtube videos. Really original.

Continuăm cu sifoane.org, nişte neni care promovează artişti mai subterani şi le distribuie cântările ca mp3-uri gratuite şi libere şi redistribuibile şi tot tacâmul. Orientaţi mai spre muzică electronică. La momentul scrierii n-am ascultat nimic de pe-acolo, dar îmi place conceptul. Citat din FAQ:

Is there any money involved in this project?

Absolutely no. We’re doing this only and exclusively for the music and to promote the artists of the releases, so there is no money involved, not for them, not for us.

Şi finalul, cu intrebari.net. Ceva gen Yahoo Answers şi alte cele. Avem nevoie de o nouă chestie de genul ăsta, dar care să fie exclusiv în română şi cu români? Nu cred. Mi se pare că în general întrebările pe care le-ai pune pe o chestie de genul ăsta sunt … „globale”, ca să le zic aşa, fără o doză mare de specific local (că de-aia întrebi pe internet pentru tot universul şi nu-l întrebi pe tovarăşul tău de la etajul 4) şi oarecum punctuale. Că pentru „Ce părere aveţi de Teo Trandafir?” şi „Ce căţeluş ar trebui să cumpăr?” există o mie de forumuri unde lumea se poate certa/poate vorbi.

Concluzionând, prima ediţie n-a fost foarte bogată pentru recoltă, cu o clonă, un blog cu filmuleţe şi un netlabel mişto. Dar hei, e un început. Nu promit nimic pentru continuare, dar o să privesc mult pereţii şi ocazional o să vorbesc cu ei, ca de obicei. Voie bună!

2 răspunsuri la „URL-uri de pe pereţi

  1. Gicutzu nu prea are haz, dar am râs de una singură ca neinteligenta navigând prin blogroll-ul lui, pentru că am dat de indivizi plini de umor involuntar. Preferatele mele sunt pe tema: „De ce nu se mai vede banneru meu pe siteu tău” sau „De ce nu îmi da-ţi commenturi, când va-m dat 3 massuri pe mess şi vam rugat să daţi commenturi”. De asemenea, mi-a plăcut când unul a recunoscut spăşit că a citit o carte, de altfel singura din toată viaţa lui (era ceva de Coelho) şi s-a trezit cu vreo 15 replici gen: „Ce fraier! Cărţile sau demodat!”

  2. Hai că am aruncat (şi încă mai arunc în secundele astea) o privire pe blogroll-ul respectivului. Prima chestie pe care am văzut-o a fost o însemnare despre cum, dacă dai cu pumnul de perete, o să doară. Pare promiţător.

Lasă un răspuns

