Progresul Bucureşti – Sportul Studenţesc 2-1

Aţi dus mingea aia de parcă era dinamită

Câh. Bleh. Grmf. Coborât din metrou la Izvor, târât într-un ritm alert prin toate băltoacele, stropit de maşinuţele care mergeau cu viteză şi mai nimereau câte o baltă cât Texasul, îngrijorat că n-o să mai ajung la timp (sau vreodată, drumul cam lua proporţii epice ajutat de o ploaie prea deasă ca s-o ignor şi prea măruntă ca să-mi placă). Am ajuns pe la fără 5 minute în Cotroceni încercând să nu-mi repet baubaurile tradiţionale, cum că stadionul ăla e blestemat pentru noi şi nu câştigăm niciodată şi de fiecare dată ne întoarcem înspumaţi de acolo. Nici acum nu cred în vorbe de-astea, dar e un mic blocaj al Cotroceniului peste care va trebui să trecem o dată şi o dată, iar norocul lor, porcesc pe alocuri, nu ne ajută în sensul ăsta.

Am început mai bine meciul, am avut două-trei urcări în atac şi un corner, după care…surpriză, surpriză, am luat gol, contrar cu ceea ce se juca. Scoateţi pancartele cu blestemul Cotroceniului. După asta ne-am mai domolit, meciul s-a mai strâns iar, dar parcă tot cu un plus pentru noi. De altfel, gazdele nu prea s-au zbătut azi, dar le-a cam ieşit tot, bloody bastards. Curelea a egalat în minutul 26 printr-un voleu foarte artistic după o lovitură liberă de pe dreapta.

Şi înapoi la drum. Ratări prea multe şi din poziţii prea bune ca să le mai ţin minte, de partea cealaltă au mai încercat să mai rupă ceva pe contraatac, dar cu rezultate nu tocmai fantastice. Am reţinut un şut de la distanţă care era cât pe-aci.. O ratare cu poarta goală pentru noi, la o fază la care un jucător al Progresului era la pământ şi cerea să se oprească meciul. Numiţi-mă fraier sau de modă antică, dar îmi pare bine că n-am dat gol dintr-o asemenea fază. 1-1 la poartă şi se putea întâmpla orice. Asta înseamnă că puteam să-i şi batem, ceea ce la ultima vizită nu era valabil.

După pauză, aceeaşi chestie. Mingea mai mult la noi, care nu prea ştim ce să facem cu ea, urmată de câte o replică punctuală de a lor. O foarfecă din mijlocul careului nostru ne îngheaţă puţin sângele în vine, dar ne revenim şi mai aruncăm şi noi mingi sus. Totuşi, construcţia e cam cenuşie. Şi vine şi golul de 2-1, care permite pancartelor cu blestemul Cotroceniului să atârne sus deasupra noastră: o degajare până în terenul nostru, Samoilă iese să ia mingea, se încurcă de un fundaş şi, ca o consecinţă, jucătorul Progresului se trezeşte cu poarta goală. Fază filmată astfel încât să nu se înţeleagă nimic din ea de subsemnatul:

Pentru puncte bonus, după gol Şumudică, antrenorul Progresului şi fost jucător al Sportului, a ţinut să ne arate caracterul lui curat făcând câteva semne de circulaţie spre galeria noastră. Nervii s-au întins foaarte mult, gaborii s-au bucurat că poate mai au şi ei ceva de lucru, dar în răstimpul a câteva faze la care nu se uita nimeni din sectorul nostru (şi nu ştiu nici la TV cum a ieşit, că se buluciseră cameramanii lângă Şumudică), toţi au revenit la locurile lor.

După asta chiar că n-au mai vrut să facă nimic cu mingea că, deh, la ce le-ar fi folosit? Ne-au aşteptat frumos şi noi ne-am bâlbâit urât. Totală incoerenţă, mingea plimbată mult şi degeaba şi nimeni nu se încumeta să tragă, na o mostră:

La care se adaugă faptul că băjeţii s-au enervat masiv după altercaţia de după gol şi au început să-şi dea la scatoalce şi să intre cu ambele picioare înainte şi cu un al treilea, împrumutat de la vecinul. Sau să tragă în mod repetat în adversar, să vadă ce se întâmplă. În asemenea condiţii, greu să mai vezi ceva fotbal…

Şi s-a terminat 2-1. Erau de bătut, asta e. Hai să nu-i dăm cu cărămizi în cap lui Samoilă. Mai bine, hai să respirăm, să nu-i dăm cu cărămida în cap nimănui şi să ne gândim mai bine ce s-a întâmplat la o sarma în următoarele luni.

Mi-ar părea rău ca Progresul să se desfiinţeze. Echipă veche, alternativă la umflarea SDR-istă, stadion frumos, ar fi păcat. Să sperăm că nu. Cât despre noi, mi-e că vom avea o a doua jumătate de sezon fără nici un obiectiv şi iar vom bate pasul pe loc. Om trăi şi-om vedea. Haide Sportul!

2 răspunsuri la „Progresul Bucureşti – Sportul Studenţesc 2-1

  1. Domnule, frumos scris. Eu nu am vazut meciul dar ma bucur ca am batut noi. Ca sa folosim o bucata de limbaj lemnos as zice ca ne foloseste mai mult noua decat voua.
    Asa cum ziceam nu am vazut meciul, dar am auzit ca se zicea ca ar fi fost blat. Eu nu ma pricep sa recunosca un blat, nici macar atunci cand mi se spune inainte de neci: VEZI CA E BLAT, asa ca intreb: asa este? A fost? Dar mai intreb: ce naiba sa dea Progresul celor de la Sportul? Ca nu stiu care naiba sunt mai saraci, noi sau voi. Sincer sa fiu eu m-am temut de meciul asta. Adica voi aveti o echipa foarte buna, dubios de jos sunteti in clasament, iar noi avem o echipa uimitor de nemultumita, pe buna dreptate. Era nasol. Ca sa nu mai pomensc ca tot pe ploaie rea se juca meciul. Mai tii minte in cupa? Torential. Acum vreo 2 ani parca.
    Imi place cum ai abordat tot pe aici si ai un ton foarte civilizat. Va urez multa bafta, mai ales ca am o simpatie aparte pentru Sportul de pe vremea cand noi eram in C si voi jucati cu Xamax sau bateati Dinamo in Groapa. Mai veneam si eu in Regie sa mai vad un meci de A.

  2. Am mai auzit teoria asta şi trebuie să recunosc că pentru spectatorul neutru golurile au arătat destul de dubios, ca şi situaţiile din care au ratat ai noştri. Dar…nu, nu ştiu, nu pot să cred că echipa mea ar face aşa ceva, unul dintre motivele pentru care ţin cu Sportul este că e poate singura echipă pe care n-aş fi bănuit-o de nimic. Din păcate, în ultima vreme am îndoieli, dar nu, sper să fie doar neputinţă. Rezumând: înţeleg de ce am fi bănuiţi de o vânzare, dar nu pot crede. S-a ratat mult, dar jucătorii noştri sunt ratangii notorii.
    Acum vreo trei ani cred că era respectivul meci din cupă, nu-s sigur, în vremea respectivă nu mergeam la meciuri, sunt mai nou pe-aici. Cât despre vremurile când jucam cu Xamax, am tot respectul pentru trecutul echipei, dar mi-e un pic greu să „vizualizez”, ca să zic aşa, pentru că nici nu mă născusem încă.
    Mulţumesc pentru vizită şi comentariu. Tot respectul şi mult succes în continuare. Să promovaţi!

Lasă un răspuns

