Vacanțăăă

Crecă. A venit și ultima notă. Mă pot relaxa. Și pot începe să mă iau de persoane. Și cititorii mei fideli să-mi spună că le dau prea multă importanță ĂLORA. Prima persoană de care mă voi lua este Mihaela Rădulescu.

Care se retrage și ne lasă să respirăm. Mi-e frică de ideea că duduia asta va deveni un model pentru juma de Univers, ceea ce e cu atât mai ușor cu cât ea chiar e mult mai brează ca diverși Diaconești. (apropo, dacă a devenit trendy să te iei de OTV, voi reveni într-o zi cu câte ceva de bine despre OTV. Da, se poate. Fie și dacă e vorba doar de brânza Del.) Eu sunt încântat de dispariția ei pentru că astfel dispare o emisiune în care, duminică de duminică, românașii aveau ocazia să mai vadă un cântăcios, un actor, niște copii care au fost la NASA, chestiile clasice pentru genul ăsta de televiziune, dar chiar oameni cu ceva valoare.

A, păi asta e bine, că vedeam oameni valoroși, nu? Da, dar problema e că ei nu prea puteau fi auziți. Sau lăsați să fie ei. Printre altele, au putut fi observați pe acolo nenea care a câștigat vioara Stradivarius a lui Ion Voicu. Omul mi s-a părut splendid de degajat și dincolo de orice clișee ale artistului cu ochii-n stele și incapabil să comunice cu noi aici, pe Pământ. Neah, era un tip care cântă la vioară. Și vorbește comod despre asta. Doar că îl bruiază din când în când o țoapă care trebuie să țipe „Stradivarius” mai des decât îți spune un hipnotizator prost că ești o găină. Și care, întâmplător, este „realizatoarea” emisiunii.

Aceeași chestie pentru când soarta l-a adus în platoul ăla pe Mircea Cărtărescu.  Cea mai importantă întrebare care s-a găsit a fost … „Domnule Cărtărescu, nu vă deranjează faptul că și eu scriu, nu?” Iar omul a încercat, în modestia și opiniile caracteristice, să spună că e OK, atâta timp cât contribuie cu ceva nou, de ce nu. Dar pe el chiar nu l-a lăsat să vorbească. Încă una. Eu nu știu multe despre Orhan Pamuk, singura experiență cu el se rezumă la faptul că sub titlul „101 dalmațieni” se găseau cărțile lui la librăria mea locală. Dar el are un Nobel și eu nu. În condițiile astea, vedeți ceva greșit în topica și frazarea lui „Mihaela Rădulescu vine la  Pamuk”?

Una din probleme e moștenirea lăsată de duduia asta. Cealaltă problemă sunt cei care nu fac emisiuni în stilul ei, pentru că sunt clar mai groaznici. Câte emisiuni există care nu constau în 99% Tolea și Elodia? Pe profilul divertisment etc., una. A lui Cătăliiin Măruță, care pune niște întrebări…de gâgă și în general pare că are probleme cu coerența. Are monologuri bune, semnul suprem că i le scriu alții. Și invitați net sub diamantele ocazionale ale Răduleștii. Și aici nu mă refer neapărat la scriitori de excepție, mai sunt și exemple pământene ca Gândul Mâței.

Cealaltă cealaltă problemă e de ce îmi pasă. Probabil pentru că am traume de când încercam să mă plimb prin centru și de vizavi mă întreba Mihaela Rădulescu dacă fumatul este singura mea plăcere. Nu! NU FUMEZ! ACUM DISPARI DE PE RETINA MEA! În al doilea rând, mai era faptul că o bună parte din bobor încă se uită la tembelizor și sper ca urletele mele să ajute poate ca o moleculă din cineva să se gândească că există programe mai drăguțe decât van Damme bătând pe toată lumea (sau Vin Diesel sau cine e acum) și moderatori care n-au nimic moderat în ei.

Da, sunt unul din acei naivi care cred că oamenii mai au bun simț și că televiziunea mai poate oferi chestii de calitate dacă se chinuie puțin. Acum aștept comentariile cu „Frate TV sux”. Noapte bună!

Pe 22 septembrie voi scrie despre omenire.

3 răspunsuri la „Vacanțăăă

  1. Pingback: Asupra omenirii « Aberez, deci exist

Lasă un răspuns

