Paul Vinicius – discurs împotriva împrejurul deasupra şi dedesubtul acestei pete pe creier (cântec patriotic)

Deși trebuie văzut pe viu pentru a fi apreciat.

dar nici măcar nu am zis
că aş fi descifrat eu
misterul acestei nevrednicii
numite om
şi nici măcar nu am zis
(nici măcar nu am zis)
că singură
umbra mea
ar putea strica o clanţă
fără a mai da socoteală.
eu am spus doar că nu-mi plac
vacile elveţiene      statele unite
şi becul din faţa blocului.
eu am zis numai
că nu-mi place unsoarea acestei dimineţi
untura acestor ziare
grăsimile acestor proşti
burţile acestor miniştri
şuncile şefului de haltă
osânzele neveste-sii
grimasele durdulii ale progeniturii-acar
slana porcului din bătătură
grăsimile şi târtiţele grase ale găinilor scociorând prin gunoi
grăsimile grăunţelor grase de grâu
grăsimea grasă de bunăstare a râmelor
burta bombată a pescarului
solzii mucilaginoşi ai porcilor de peşti
zborul gras al libelulelor
grăsimile îmbuibate ale hârciogilor
cântecele grase ale greierilor
grăsimea boltită şi prelinsă a serilor la haltă
şi apoi cea a haltei următoare
şi a haltei următoare
şi a haltei următoare
şi aşa tot mai departe
până la toată grăsimea grăsimilor grăsimii
unei ţări trândave
năpădită de grăsime
toată grăsimea abominabilă a acestui popor costeliv
şi uitat de osatură
de muşchi
de frumuseţe
toată
dar toată claviatura lui grăsuţă
pe care se lamentează
pe care se plânge
pe care cerşeşte
pe care se închină
pe care se pişă
toată –
şi în definitiv
toată grăsimea care mi s-a tot depus pe creier
începând de la născare
şi care (iată:)
nu mă mai lasă
să mă urnesc.

Lasă un răspuns

