Salarizarea logaritmica a traheopodelor

Nu sunt foarte sigur ca exista cuvantul traheopode.

In ultima vreme eu am fost preocupat de calculatoare iar comentatorii din spatiul public de salarii, pensii si alte alea. Permiteti-mi cateva filozofari fara suport, la o distanta sigura de realitate.

11665 de lei e cel mai mare salariu in ministerul intreprinderilor mici si mijlocii. Probabil al unui directoras inutil intr-un minister inutil: ultimele guverne au ucis cate IMM-uri au putut, iar si daca era sa le ajute exista un minister al finantelor. Omul ala poate cu salariul pe 2 luni sa-si ia cel mai scump desktop de la emag, presupunand ca nu mananca in lunile alea.

Presupunem ca ii luam jumatate din salariu, ca taxe sau whatever. Ceea ce ramane e cam venitul unui profesor universitar, care are de-un mac mai fitos intr-o luna, daca nu mananca.

Jumate din asta vine pe la 35 de milioane, ceea ce e cam cat are un profesionist mai din bobor in mediul privat, nu? Cu jumate din banii astia isi poate lua un laptop acolo.

Cealalta jumate vine cam 16 milioane. Ignorati-mi de dragul discutiei matematica proasta. Stiu un tip cu 16 milioane pe un post mai entry-level, pare ca si el si-ar permite un laptop, un iphone, ceva. Also, m-a convins ca munceste din greu mai tare ca unii profesori universitari si unii neni din ministere.

Jumate din 16 milioane e cam un salariu de incepator in invatamant. Cu jumate din banii astia sper ca poti sa platesti utilitati si haleli.

Cealalta jumate e putin mai mult ca o bursa. Iar unii pensionari au jumate dintr-o bursa pe luna.

Incerc sa sugerez ca veniturile nu variaza liniar cu valoarea omului, ci exponential, ceea ce duce natural la o lume inechitabila. Poate ca o societate echitabila dpdv al salariilor ar avea multe alte probleme, dar a incercat cineva?

Noapte buna!

5 responses to “Salarizarea logaritmica a traheopodelor

  1. Nu există cuvântul traheopode. Brahiopode, dacă ții neapărat.
    Pe de altă parte, oarecum off-topic, dizainul ăsta mă face să mă gândesc exact la ceva care se termină cu -pod și trăiește pe fundul oceanului. De când am plecat eu de pe WordPress văd că s-au șmecherit.

  2. Mersi. Vocabularul meu se simte depasit de chestia cu oceanul, o sa dau vina pe ora si pe prea mult FIFA. Tema asta e relativ proaspata, sa stii, (pe WordPress, that is) au bagat-o de o saptamana – doua

Lasă un răspuns

