Iulia Matei – scrisoare către tine

am primit cartea. să știi
m-am oprit pe stradă am deschis-o exact la mijloc
i-am mirosit paginile. miroseau a vechi și asta m-a dus cu gândul
la covorul din sufragerie pe care mă tăvăleam când eram copil
ca în iarbă
pentru o clipă am avut din nou cinci ani. jucam fotbal cu băieții
eram în poartă
îl așteptam pe tata să-i arăt schema cu plonjatul
și aveam părul tuns periuță
apoi am închis cartea și aveam douăzeci de ani. stăteam în mijlocul trotuarului
într-un zgomot infernal
din care nu-ți mai amintești drumul spre casă
mi-e drag să-ți scriu. am impresia că din tot ce aș pune aici
ar ieși cel mai curat și sincer poem
pentru ce vibrează de partea cealaltă a foii e o lume în afara minții mele
și când închid ochii orice obiect e departe
am dat drumul la tom waits. îți ziceam că e un fel de henry miller
în variantă cantabilă
dar azi dincolo de orice asimilare
muzica lui e ritmul unei după-amieze prăfuite
în care am ieșit cinșpe minute din casă am luat două guri de aer
și am ajuns la mine. mai mult. am ajuns la tine
un loc în care m-am ghemuit
și mi-a fost cald pentru prima oară după mult timp

Lasă un răspuns

